Uniunea Europeană intenționează să aducă modificări importante în legislația conducerii autoturismelor. Principalii vizați sunt șoferii vârstnici. Citiți în continuare care sunt noile reguli ce ar putea fi aprobate în scurt timp la nivel european.
Din cauza numărului tot mai mare de accidente care se produc pe drumurile europene, UE vrea să înăsprească regulile de conducere. Astfel, noi restricții vor fi introduse cât de curând în legislația actuală. Prin aceste măsuri se dorește ca până în anul 2030, numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere să se reducă la jumătate, iar până în anul 2050 acestea ar trebui să nu mai existe deloc.
Cifrele actuale nu sunt însă deloc încurajatoare. În anul 2022, nu mai puțin de 20.600 de oameni și-au pierdut viața în accidente rutiere produse pe drumurile din Europa. Este o creștere alarmantă față de 2020 și 2021, când în accidente rutiere au murit sub 20.000 de oameni.
Principalii vizați de modificările legislației sunt șoferii vârstnici, trecuți de vârsta de 70 de ani. Potrivit unei directive care ar urma să fie aprobată de Comisia Europeană, aceștia vor trebui să demonstreze în mod regulat că sunt încă apți să conducă un autovehicul. Mai exact, aptitudinile tehnice ale șoferilor cu vârsta de peste 70 de ani vor fi verificate la fiecare cinci ani în întreaga Uniune Europeană. Această măsură are ca principal scop îmbunătățirea siguranței rutiere.
Această măsură este însă foarte criticată la nivel european, politicianul german Thomas Lutze susținând că este o discriminare în funcție de vârstă.
„Aceasta nu este altceva decât discriminare în funcție de vârstă.”, a declarat Lutze, potrivit Welt.
În plus, cei de la ADAC susțin că reformele anunțate sunt „neproporționale”, argumentul principal fiind faptul că șoferii mai în vârstă sunt „caracterizați de un stil de condus adaptat situației și de condus anticipat. Ei evită manevrele riscante”.
„Dacă sunt identificate probleme de sănătate, medicul curant ar trebui să fie consultat pentru a obține o evaluare a propriei aptitudini de a conduce. Şi, dacă este necesar, pentru a iniția măsuri suplimentare. Iar acest lucru se aplică tuturor grupelor de vârstă” , au transmis reprezentanții ADAC.
Nici reacțiile internauților nu s-au lăsat prea mult așteptate. Mulți oameni nu sunt de acord cu măsurile anunțate de UE.
„Este amuzant că ar trebui să lucrez până la 70 de ani. Şi de îndată ce nu trebuie să mai lucrez, nu am voie să conduc o mașină” / „Discriminare în funcție de vârstă”/ „Nu au altceva de făcut în UE decât interdicții?”, sunt câteva dintre comentariile făcute de internauți prin intermediul rețelelor de socializare.